reklama

Ako to vidí volič

Turbulencie vo vnútri akejkoľvek strany, naviac sledované v priamom prenose, sú pre sympatizantov frustrujúcim zážitkom. Napriek tomu je možný aj iný, dá sa povedať, optimistický pohľad

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Volebná urna
Volebná urna (zdroj: Internet)

Strana Sloboda a Solidarita prechádza v súčasnosti obdobím "kryštalizácie". Podaktorí jej voliči, identifikovaní s osobnosťami, ktoré sa dostali do úzadia sú znechutení, naopak podaktorí plesajú radosťou. V diskusii SME som našiel zaujímavý pohľad, na ktorý by som sa rád upriamil Vašu pozornosť, pretože sa vôbec netýka takého alebo onakého lídra, netýka sa personálnej politiky. Je to pohľad voliča, ktorý oceňuje vernosť zásadám, pre ktorého nie je verejný záväzok politika len spoločenským bonmotom. Myslím, že je to nadčasové hodnotenie, ktoré by malo platiť pre každú stranu a každého politika. Áno, politika je umenie kompromisov, je to umenie možného. Netreba však zabúdať, že vždy len v rámci mantinelov morálnych zásad a kľúčových záväzkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pán Buma píše :

Zabomysie vojny

Ako vidiet z diskusie, kolko ludi, tolko nazorov. Samozrejme, ze kazdy ma na svoj nazor narok. Svoj nazor mam aj ja. A aj ho zverejnim :-)
SDKU pred volbami nastupila na populisticku notu a v ramci toho chlacholila svojich volicov a vyjadrovala sa proti Eurovalu. Po volba otocila o 180° a tvrdo bojovala za presadenie Eurovalu. Da sa povedat ze to nebolo len take normalne otocenie, bolo to priam salto mortale. Ja to vnimam ako podvod na volicoch. Som ochotny tolerovat populizmus, nie som ale ochotny tolerovat podvody. Takze po tomto vyfarbeni stratila SDKU minimalne jedneho verneho volica a tym som bol ja. 

V poslednych volbach som uz volil SaS, lebo ako jedini ostali verni svojim predvolebnym slubom, a to aj za cenu, ze prisli o fleky vo vlade a v parlamente. To hodnotim vysoko pozitivne, lebo v zasadnych veciach sa kompromisy robit nemaju. A Euroval je zasadna vec.
Na nasej politickej scene nastala nova situacia - vsetci su proti SaS. Na tomto sa dokazal zjednotit Smer aj ostane strany v opozicii. To ma prinutilo zamysliet sa nad tym, cim to asi bude. Vsetky strany uz mali vazne preslapy s vynimkou SaS. Z tohto hladiska je SaS "bielou vranou" na slovenskej politickej scene. A to je zrejme v ociach etablovanych politickych stran a zda sa, ze aj medii, neodpustitelny hriech. Vsetci sa tlacia ku korytu, aby mohli z toho profitovat a SaS im to pokazi. Taka drzost!

Mozno mi budete oponovat a vyhadzovat na oci ranajky s Kocnerom, vecera niekde v Rakusku. Ale to je v poroovnani s tunelovanim statneho rozpoctu naozaj len talafatka. Dnes vidime v strane SaS obrovske vnutorne pnutie, ktore pripisujem tomu, ze sa do nej natlacilo mnozstvo ludi, ktori maju nejake osobne ambicie, ktore sa im nepodarilo dosiahnut a vznikli rozpory. Ale ake su to vlastne rozpory? Ak som to spravne pochopil, tak pan Kollar po prehratych volbach pride na rokovanie so Sulikom s poziadavkou na odstupenie Sulika, ktory bol nedavno regulerne zvoleny za predsedu strany. Je to podla Vas normalna poziadavka? Podla mna nie. Okrem toho som este zaregistroval vycitku, ze Sulik kragluje Kollarovych stupencov. Kollar sa uplne zjavne nevie zmierit s prehrou a po prehratych volbach pride a zacne Sulikovi diktovat poziadavky z pozicie vitaza. Pre mna z toho vyplyva, ze pan Kollar ma problemy s akceptovanim prehry a pochopenim reality.

Proti SaS velmi bojuje aj SDKU, co je pre mna dost nepochopitelne. Obvinuje SaS z padu vlady a z navratu Fica k moci. A nejako vytrvalo prehliadaju fakt, ze na tuto akciu bolo treba dvoch. Jedneho, kto spoji hlasovanie o Eurovale s hlasovanim o dovere k vlade a druheho, kto uz davno predtym verejne vyhlasil, ze v ziadnom pripade nebude hlasovat za Euroval. Kym ten jeden, kto dal hlasovat o dovere vlade pred volbami viedol plamenne reci proti Eurovalu a nahle "zmenil" nazor, druhy zotrval na svojich stanoviskach a nenechal sa vydierat ani padom vlady. Je len na nas volicoch, aby sme posudili, kto z tych dvoch sa zachoval ferovejsie (zamerne som nenapisal rozumnejsie, lebo navrat Fica k moci bol asi ten najhorsi scenar).

Ak su dnes vsetky strany proti SaS, vyplyva mi z toho, ze im nesedi do partie. Do partie podvodnikov, tunelarov, zlodejov, korupcnikov a populistov. A to ja nemusim. Takze v buducich volbach budem naozaj silno uvazovat o tom, ze dam znovu svoj hlas SaS. A vobec mi nebude prekazat, ze odtial odisiel Krajcer, Kollar a dalsi nespokojenci. Mam jedinu poziadavku, a tou je, ze nesmie sklamat Sulik.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

J.Buma

Zdroj
Sme: http://www.sme.sk/diskusie/dpl/20061465/Kollarova-cast-SaS-sa-uz-zbera-rozpad-strany-je-takmer-isty.html

Juraj Polacek

Juraj Polacek

Bloger 
  • Počet článkov:  184
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Čo doporučujem:Osobná stránkaSlobodné blogovanieRebríček "Top Ten" Zoznam autorových rubrík:  PolitikaIslam a imigráciaZahraničná politikaKultúraEkonomikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu